Orkestranın özellikle firma veya kurum dışından bağlanan kullanıcılarına sertifika ile sisteme giriş önerilmektedir.
Sertifika ile giriş, normal giriş ile aynı şekilde yapılmaktadır. Orkestra sisteme giriş ekranında yer alan sunucu adresi, kullanıcı adı ve parola bilgileri doldurulur. Güvenliği arttıtmak için istenirse Güvenli İletişim (SSL) kutucuğu işaretlenir. (Orkestra istemci ve sunucu arasındaki tüm iletişim şifrelenir).
Gerekli alanlar doldurulduktan sonra "Tamam" butonuna basarak sisteme giriş yapmak için bilgiler şifrelenerek sunucuya gönderilir. (Tüm sisteme giriş işlemlerinde (SSL varken ve SSL yokken) kullanıcı adı ve şifre bilgileri sunucuya şifreli olarak gönderilir.)
Sisteme giriş işlemi başarılı bir şekilde tamamlandıktan sonra aşağıda ekran görüntüsü gösterilen Sertifika Yükle ekranı gelir. Bu ekran aracılığı ile sertifika bilgileri sunucuya gönderilir ve eşleşme sağlanırsa sisteme giriş başarılı bir şekilde yapılır.
Sertifika ile Giriş İçin Yetkilendirme
Sertifika ile giriş yapmasını istediğiniz kullanıcıya ait veri kartını açınız. Kullanıcı Bilgileri sekmesinde bulunan Girişte Sertifika Zorunlu kutusunu işaretleyiniz.
Kullanıcı bilgisi veri kartında Sertifikalar sekmesine geçiniz. Bu sekme içerisinden yeni sertifika oluşturmak için sol alt tarafta yer alan Yeni butonuna basınız.
Gelen ekran üzerinde gerekli alanları doldurunuz ve sertifika üretme işlemini tamamlayınız.
Kullanıcı Sertifikası kartı üzerinde bulunan ( Sağ üst ) Sertifikayı Yerel Dosyaya Kaydet butonu ile sertifikayı istediğiniz bir medyaya kayıt edebilirsiniz.
Kullanıcılarınıza Sertifikalarını, flash disk ile vermeniz tavsiye edilmektedir.
Kullanıcı için "Girişte Sertfika Zorunlu" işaretlendiği takdirde, ilgili kullanıcı sertifikası olmadan sisteme hiçbir şekilde giriş yapamayacaktır.