1- Öncellikle Orkestra bilgisayara yüklenmelidir.
Programı bilgisayara yüklemek için;
-Şirket içerisinden bağlantı kuruyorsanız: "http://sirketinizin ip numarasi:8090/download/install/ " adresini kullanarak Örn: http://192.168.1.540:8090/download/install/
-Şirket dışından dışından bağlantı kuruyorsanız: "http://server.sirketinizin alan adı:8090/download/install/ "adresini kullanarak bilgisayarınıza kurulumunu yapabilirsiniz.
2-Programa Giriş Yapılmalıdır.
Masaüstünde oluşan orkestra simgesine tıklanır ve açılan ekrandan ilgili alanlar eksiksiz olarak doldurulur.
Sunucu adresi olarak IP adresi veya alan adı adresi yazabilirsiniz E-posta sisteminiz Orkestra içerisinde çalışıyor ise muhtemelen mail.alanadiniz" veya "server.alanadiniz" yazılarak giriş yapılabilirsiniz.
Orkestra sunucu IP adresinizi veya sunucu adınızı bulamadıysanız lütfen sistem yöneticinize başvurunuz.
Kullanıcı adı: Sisteme giriş yapmanız için gereklidir. Eğer ki kullanıcı adınızı unuttuysanız "Sistem yöneticinize" başvurunuz. Kullanıcı adınız sistem yöneticisi tarafından size bildirilecektir.
Parola: Orkestra kurulduğunda tüm kullanıcılara standart bir şifre verilir. Kullanıcılar şifrelerini istedikleri başka bir şifre ile değiştirebilirler. Kullanıcılar Orkestra'ya giriş yaptıklarında, ilk olarak şifrelerini değiştirmelidirler.
3- Perspektif Açılmalıdır.
Program ilk açıldığında "Genel Perspektif" perspektifi açık olacaktır. Yeni Perspektif açmak için;
- Orkestra'nın üst tarafında bulunan Yardım menüsüne tıklanır ve açılan menüden "Perspektifi Aç" seçeneği işaretlenir. Gelen ekrandan kullanılmak istenilen perspektif seçilir.
Dosyalama Sistemi Perspektifi seçilerek firmanızın Dosyalama Sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.
4- Yardım Dökümanları incelenmelidir.
Programın "Yardım" menüsü altında bulunan "Orkestra Yardım Sayfasına Git" seçeneğine tıklanır. Orkestra kullanımı ile ilgili bir çok dökümana ilgili sayfadan ulaşabilirsiniz.