E-Defter dosyalarının entegratör sistemlerde saklanması GİB’ tarafından zorunlu hale getirilmiştir.
GİB Saklama kılavuzundan alıntıdır.
“e-Defter dosyaları ile bunlara ilişkin berat dosyalarının ikincil kopyalarının, gizliliği ve güvenliği sağlanacak şekilde e-Defter saklama hizmeti yönünden teknik yeterliliğe sahip ve Başkanlıktan bu hususta izin alan özel entegratörlerin bilgi işlem sistemlerinde ya da Başkanlığın bilgi işlem sistemlerinde 1/1/2020 tarihinden itibaren asgari 10 yıl süre ile muhafaza edilmesi zorunludur. e-Defter ve beratların teknik yeterliğe sahip ve Başkanlıktan bu hususta saklama izni verilen özel entegratörlerin bilgi işlem sistemlerinde muhafaza usulü ile muhafaza edilmesi sürecinde e-Defter uygulamasına dâhil olan mükellefler ve özel entegratörler tarafından uyulması gereken genel, gizlilik ve güvenliğe ilişkin usul ve esaslar, Başkanlık tarafından hazırlanarak edefter.gov.tr adresinde yayımlanan “e-Defter Saklama Kılavuzu”nda açıklanır.
Orkestra E-defter programında;
* İlk olarak entegratör de “Saklama” hizmetinin aktif hale gelmesi için saklama etiketlerin açılması ve firma mali mührü ile imzalanması gerekmektedir.
* İmzalama işlemleri bittikten sonra orkestra e-defter programını çalıştırıyoruz ve ilgili bağlantıyı açıyoruz.
* “Yükleme tanımları” sekmesine geçiş yapıyoruz.
* FTP yazan butonun yanındaki ok simgesine tıklıyoruz ve açılan listeden “Orkestra Saklama” seçeneğini seçiyoruz.
* Gelen ekranda;
Ancak ana firmanızın alt firmaları var ise ve e-faturacımda da müşteri kodları ortak ise bu durumda her bir firma için yeni bir Orkestra saklama kaydı oluşturulup müşteri kodu, kullanıcı ve şifreleri eklenmelidir.
Firma anahtarı kısmına ise hangi firmada e-defter oluşturacaksa onun anahtar numarası yazılmalıdır.
Örn : 9 firma numarası ( -* ) bu firmanın tüm dönemleri demektir.
* Firma anahtarlarına “Firma değiştir/Tüm Firma Listesini Göster” butonuna tıklayarak açılan firma listesinden en sağdaki sütundan ulaşabilirsiniz.
Not: Yükleme tanımlarında “Firma anahtarları” çıkmıyorsa Orkestra sürümünüz güncel değildir.
* Ayarlar girildikten sonra ekranı kaydederek çıkıyoruz.
* Defterleri yedeklenecek firmaya geçiş yaptıktan sonra ilgili aya ait defter oluşturma kaydını açıyoruz.
* Üst menüde bulunan “Yedekle” butonuna tıklıyoruz ve gelen ekrana evet diyoruz.
* Yüklenecek defterlerin listesi ve yüklenecek hesap bilgisi karşımıza geliyor.
* İleri butonuna tıklayıp gelen onay ekranına evet dedikten sonra defter yedekleri entegratör hesabına yükleniyor.