ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Ayarlar Menüsü

Ayarlar menüsünde Firma bilgileriniz, Xslt Fatura Tasarımlarınız ve Yeni Xslt Fatura Tasarımlarınızı yükleyebileceğiniz, varsayılan fatura tipi, varsayılan numara şablonlarını fatura türünüze (E-Fatura, E-Arşiv, E-İhracat) göre ayarlayabileceğiniz alanlar bulunmaktadır. Bunun dışında SMTP veya entegratör üzerinden faturalarınızı mail olarak gönderebilmeniz için gerekli ayarlar da bu alandan yapılmaktadır.

Firma Bilgilerinizin tam dolu olmaması durumunda Xslt tasarımlarınız çoğu firma bilgilerini bu alandan aldığı için fatura üzerindeki firma bilgilerinin eksik görünmesine neden olacaktır. Bu sebeple “Firma Bilgileri” alanının tam dolu olduğundan emin olunuz.

Fatura Tasarımı (Xslt Tasarım) Yükleme:

Fatura tasarımlarınızı yüklemek için Ayalar Menüsü altındaki “XSLT TASARIMI YÜKLE” alanını kullanarak yükleme işlemlerinizi yapabilirsiniz. Eğer bir fatura tasarımınız yoksa ücretli ve ücretsiz tasarımlarınızı oluşturabilmek için lütfen tıklayınız.

Oluşturduğunuz veya satın aldığınız fatura tasarımlarınızı yükleme için;

XSLT Açıklaması alanına tasarımınıza vermek istediğiniz ismi yazınız. (Örnek: İhracat Tasarımı)

XSLT Dosyası alanında “Dosya Seç” butonuna tıklayarak tasarımınızı seçtikten sonra “Dosyayı Yükle” butonuna tıklayarak yükleme işleminizi tamamlayabilirsiniz. Eğer XSLT Tasarım Listesinde tasarımınız görünmüyorsa F5 tuşuna basmanız ya da sayfayı yenilemenizle tasarımınız listeye eklenecektir.

Tasarımlarınızı yükledikten sonra ilgili tasarımın seçtiğiniz faturada çalışabilmesi için E-Fatura XSLT Tasarımı, E-Arşiv XSLT Tasarımı, E-İhracat XSLT Tasarımı alanlarında seçili olması gerekmektedir. Seçim yapacağınız alanları aşağıdaki görsele tıklayarak inceleyebilirsiniz.

Göndereceğiniz faturalarda “Varsayılan Fatura Tipini” tanımladığınızda gönderdiğiniz faturaların varsayılan olarak Temel Fatura mı yoksa Ticari Fatura mı olarak gideceğini seçebilirsiniz. Yine “Varsayılan E-Fatura Serisi”, “Varsayılan E-Arşiv Serisi” ve “Varsayılan E-İhracat Serisi” alanlarına Fatura Numara Şablonunuzun başlamasını istediğiniz seriyi yazdığınızda devamını otomatik ve ardışık olarak faturanın gönderimi esnasında getirecektir. İlgili alanlar için aşağıdaki görseli inceleyebilirsiniz.

Örneğin “Varsayılan E-İhracat Serisi” alanına IHR yazdığınızda ilk ihracat faturanız “IHR2018000000001” şeklinde numara alacaktır.

E-Arşiv faturalarınıza ait varsayılanları ayarlayabileceğiniz alanlar aşağıdaki görselde gösterilmiştir. Bu alanlardan E-Arşiv faturanızın Mağaza satışı olarak mı yoksa İnternet satışımı olduğunu, Ödeme Tipini, Kâğıt mı Elektronik Faturamı olduğunu, Web adresini, kargo firmasını ve VKN’ sini varsayılan olarak istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.

Faturalarınızı mail olarak gönderebilmek için 2 seçeneğimiz vardır. Birincisi ücretsiz olarak SMTP ayarlarını yaptığınızda kendi e-posta sunucunuzdan gönderebilirsiniz. Bu seçenekte gönderimleriniz otomatik olarak yapılmamaktadır. Mail gönderim işlemlerinizi e-arşiv faturalarını listeleyerek sağ tarafta bulunan  butonuna tıklayarak yapabilirsiniz.

NOT: SMTP ayarları ile kendi sunucunuzu kullanarak gönderim yaptığınızda mailin alıcıya ulaşıp ulaşmadığı takip edilememektedir.

SMTP ayarları için aşağıdaki görseldeki örnek ayarları inceleyebilirsiniz.

SMTP E-Posta Ayarlarınızın Doğruluğunu Test Etmek İçin

Bildirim ayarları için Ayarlar Menüsü sayfasının en altındaki “E-Posta Test İşlemi İçin Tıklayınız” butonunu tıkladığınızda SMTP ayarlarınızın doğruluğunu test edebilirsiniz.

İkinci olarak da entegratör üzerinden gönderim seçeneğini kullanabiliriz. E-Arşiv faturalarınızın mail olarak otomatik gitmesi bu seçenekle mümkündür.

Önemli Not: Otomatik gönderim işlemi için iki noktaya dikkat edilmesi gerekmektedir. Birincisi fatura girişi esnasında “Alıcı Bilgileri” ekranındaki “İletişim” alanında cari e-posta adresinin girilmiş olması, ikincisi de ayarlar menüsü altındaki “Varsayılan E-Arşiv Dağıtımı” alanının “Elektronik” olarak seçili olması gerekmektedir.

Entegratör üzerinden mail olarak gönderimi yapılan faturaların karşı tarafa ulaşıp ulaşmadığının kontrolünü yapabilirsiniz. Mail takibi hakkında detaylı bilgi almak için tıklayınız.

NOT: Entegratör üzerinden gönderilen 5 adet mail 1 kontör olarak ücretlendirilecektir.

Aynı şekilde faturala bilgilerinin ilgili kişiye SMS olarak da gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Bunun için yapmanız gerekenler fatura tanımlama esnasında “Alıcı Bilgileri” alanında iletişim bilgilerine telefon bilgisinin girilmesi ve “Ayarlar Menüsündeki” SMS gönderim ayarlarının yapılmasıdır.

NOT: SMS gönderimlerinde 2 SMS 1 kontör olarak ücretlendirilecektir.

Entegratör üzerinden mail ve SMS gönderim ayarları için Ayarlar Menüsüne tıklayarak aşağıdaki görseldeki seçimlerin yapılmış olması gerekmektedir.

Bildirim Ayarları

Bu alandan faturalarınız hakkında günlük özet raporu, bir fatura geldiğinde, gönderildiğinde, kabul edildiğinde veya reddedildiğinde ayarlarınızı yaptıktan sonra mail olarak bildirim alabilirsiniz.

Bildirim ayarları için Ayarlar Menüsü sayfasının en altındaki “Bildirim Tercihleriniz İçin Tıklayınız” butonunu kullanarak giriş yapınız ve kendiniz için uygun bildirimleri seçerek karşılarına mail adresinizi yazdıktan sonra “Kaydet butonuna tıklamanız yeterlidir.

Not: SMTP Sunucu Adresinizi girdiğinizde bazı portlar SSL istemektedir.Bunun için mail adresinizin baş kısmına SSL: yazıp devam etmelisiniz .(örneğin ; SSL:proxy.xxxposta.com )

Ekran görüntüsü aşağıda mevcuttur.