ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

PUANTAJ DÖNEMLERİ

PUANTAJ DÖNEMLERİ


Firma çalışanlarına ait bordroların aylık ya da ara dönemlerde oluşturulabilmesi için uygulamada Puantaj Dönemlerinin açılması gerekmektedir. Puantaj dönemleri Kurum ve Kurum-İşyeri bazlı tanımlanabilmektedir.

Yeni Puantaj Dönemi tanımı yapmak için;

1- Genel Perspektifte, İnsan Kaynakları seçilir.

2- İnsan kaynaklarında bulunan nesnelerden Puantaj Dönemleri’ ne çift tıklanır.

3- Puantaj Dönemleri listesinde yeni bir kayıt eklemek için Yeni seçimi yapılmalıdır. Puantaj Dönemi kartı alanları ve açıklamaları aşağıdadır.

Resim 1

Başlangıç Tarihi: Puantaj Döneminin geçerli olduğu başlangıç tarihi bu alana tanımlanacaktır.

Bitiş Tarihi: Puantaj Döneminin geçerli olduğu bitiş tarihi bu alana tanımlanacaktır.

Kayıt Durumu: Taslak, Açık ve Kapalı seçeneklerini içermektedir. Puantaj Dönemi ilk eklendiğinde Taslak durumundadır. İlgili dönem üzerinde puantajlar dönem durumu Taslak ya da Açık durumunda iken eklenebilmektedir. Dönem ile ilgili tüm işlemler tamamlandığında Puantaj Dönemi Kapalı durumuna getirilmelidir.

Yetki Kodu: Bazı tanımların bütün kullanıcılar tarafından görülmesi istenmeyebilir. Burada tanımladığınız Yetki Kodu’na göre kullanıcıların tanımları görüp görmemesini sağlayabilirsiniz.

Genel

Yasal Kurum: Puantaj Döneminin hangi kurum için eklendiği bu bölümde tutulmaktadır. Puantaj Dönemi eklenirken açık olan kurum öndeğer olarak gelmekte ve düzenlemeye karşı kapalıdır.

İş Birimi: Puantaj dönemleri işyeri bazında oluşturulacak ise ilgili işyeri seçimi bu alandan yapılmalıdır. İşyeri bazında puantaj oluşturan firmalar her işyeri için ayrı bir dönem tanımlaması gerekmektedir.

Dönem Türü: Puantaj dönemi türü bu alandan seçilmektedir. Dönem türü seçmek için üç noktaya tıklanır. Dönem türü daha önceden tanımlı ise dönem türü listesinden seçim yapılabilir. İlk defa tanımlanacak ise Puantaj Dönem Türleri yardım dokümanından tanım ile ilgili detaylı bilgi alınabilir.

Muh. Yöntemi: İlgili dönemde oluşacak bordroların muhasebeleştirme yöntemi bu alandan seçilmektedir. Otomatik, Elle Oluştur, Oluşturma seçimlerinden ilgili seçim yapılmalıdır.

Puantaj dönemi ilk eklendiğinde sadece Genel sekmesi oluşmakta, kaydedildiğinde ise Personel Bordroları ve Muhasebe Fişleri sekmeleri oluşmaktadır.

Fin. İşlem Fişi: İlgili dönemde oluşacak bordroların Finansal İşlem Fişi bu alandan seçilmektedir. Otomatik, Elle Oluştur, Oluşturma seçimlerinden ilgili seçim yapılmalıdır.

Teşvik Dağıtımı: Puantaj dönemi kapatıldıktan sonra Bordro Teşvik Satırları içerisinde teşvik dağılımları otomatik olarak gelecektir. 

Personel Bordroları

Puantaj dönemi seçilerek oluşturulan personel bordroları listelenmektedir. Bu listeden ilgili döneme yeni bordro eklenebilir, değiştirilebilir, kopyalanabilir ve silinebilir.

Resim 2

Yeni bir puantaj oluşturmak için Yeni seçimi yapılır. Yeni puantaj oluşturma ile ilgili detaylı bilgi Puantaj Oluşturma yardım dokümanında yer almaktadır.

Muhasebe Fişleri

İlgili puantaj dönemine bağlı olarak oluşan muhasebe fişleri listelenmektedir. Bu fişlerden bağımsız yeni bir muhasebe ya da kur farkı fişi eklenmek istenirse Yeni seçimi yanında bulunan Ok ile istenilen fiş türü seçilerek kayıt oluşturulabilir.

Resim 3

PUANTAJ DÖNEMİ-TEŞVİK MUHASEBE FİŞİ OLUŞTURMA

PUANTAJ DÖNEMİ-BORDRO ÖDEME FİŞİ OLUŞTURMA