“ 30.04.2018 GÜNÜ SONUNA KADAR OLUŞTURULMA VE İMZALANMASI GERKEN
ELEKTRONİK DEFTERLERİN OLUŞTURULMA VE İMZALANMA SÜRESİ İLE BERAT DOSYALARININ GİB BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİNE YÜKLENME SÜRESİNİ
04.06.2018 GÜNÜ SONUNA KADAR UZATAN 103 SERİ NO.LU VERGİ USUL
SİRKÜLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME DUYURUSU”
Bilindiği üzere 20.04.2018 tarih ve 103 Seri No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri’nin 3 üncü bölümü ile;
30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 4 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatıldığı duyurulmuş olup, kamuoyunda hangi aylara ait elektronik defter ve berat dosyaları için süre uzatımının olduğu hususunda yaşanan belirsizliğin giderilmesi amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.
Malumları olduğu üzere; elektronik defter uygulamasına ilişkin 1 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliğinin(2 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliği ile değişen hali) 3.3. bölümünün (a) ve (b) bentlerinde;
elektronik defterlerin, ilgili olduğu ayı takip eden üçüncü ayın sonuna kadar (tüzel kişilere ait hesap döneminin son ayına ait elektronik defterlerin ise kurumlar vergisi beyannamesinin verildiği ayın son gününe kadar) elektronik imza veya mali mühür ile imzalanarak oluşturulması ve aynı süreler içinde elektronik defterlere ait imzalı/mühürlü Berat Dosyalarının da Elektronik Defter Uygulaması aracılığıyla Başkanlığın onayına sunulmak üzere GİB sistemlerine yüklenmesi gerektiği açıklamalarına yer verilmiştir. Mezkûr Tebliğ ve 103 Seri No.lu Vergi Usul Kanunu Sirkülerinin ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde; 30.04.2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gerekip 04.06.2018 günü sonuna kadar süresi uzatılan elektronik defter ve berat dosyalarının ait olduğu aylar;
KAYNAK : http://www.edefter.gov.tr/duyurular.html
Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin Verilme Süresi İle Elektronik Defterlerin Oluşturulma, İmzalanma Süresi ve
Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin
Tarih:
20/04/2018
Sayı:
VUK-103 / 2018-7
T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı
VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/103
Konusu : 2017 Hesap Dönemi Kurumlar Vergisi beyannamelerinin verilme süresi, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi
Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması.
Tarihi : 20/04/2018
Sayısı : VUK-103 / 2018-7
1. Giriş:
Bakanlığımıza iletilen talepler doğrultusunda, 213 Vergi Usul Kanununun mükerrer 28 inci maddesindeki yetkiye dayanılarak; 2017 Hesap Dönemi Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin verilme sürelerinin uzatılması, mezkur Kanunun mükerrer 242 nci maddesindeki yetkiye dayanılarak, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması bu sirkülerin konusunu oluşturmaktadır.
2. Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin Verilme Süresinin Uzatılması:
25 Nisan 2018 günü sonuna kadar verilmesi gereken Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin verilme süreleri 30 Nisan 2018 Pazartesi günü sonuna kadar uzatılmıştır. Beyanname verme sürelerinin uzatılması ödeme süresini etkilemeyeceğinden, mükelleflerin beyan ettikleri vergileri kanuni süresinde (30 Nisan 2018) ödeyecekleri tabiidir.
3. Elektronik Defterlerin Oluşturulma ve İmzalanma Süresi ile Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Süresinin Uzatılması:
30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 4 Haziran 2018 günü sonuna kadar
uzatılmıştır.
Duyurulur.
KAYNAK: http://www.edefter.gov.tr/duyurular.html
2/4/2018 tarihinde Gümrük Ticaret Bakanlığı’nca yapılan duyuru ile ihracat işlemleri kapsamında düzenlenen e-Faturalarda sigorta ve navlun bedellerinin kalemlere dağıtılmak yerine istenmesi halinde duyuru ekindeki dokümana uygun olacak şekilde GÇB’de ayrıca gösterilebileceği ifade edilmiş ve uygulamanın 16 Nisan 2018 tarihi itibariyle mükelleflerimizin erişimine sunulacağı ifade edilmiştir.
Bununla birlikte, Gümrük Ticaret Bakanlığı yetkililerince Başkanlığımıza yapılan bilgilendirme neticesinde, ortaya çıkan bir takım teknik sorunlar nedeniyle söz konusu uygulamanın gerekli düzeltmeler yapılana kadar ileriki bir tarihe ertelenmesine karar verildiği
ve bu nedenle “http://risk.gtb.gov.tr/duyurular/ihracat-islemlerinde-efaturada-beyannameye-navlun-vesigortanin-yazilmasi-hakkinda-duyuru” adresi üzerinden yayınlanan duyurunun ve eki dokümanın kaldırıldığı belirtilmiştir.
Bu nedenle; söz konusu uygulama ile mükelleflerimize getirilen sigorta ve navlun bedellerinin e-Fatura üzerinde ayrıca gösterilme imkanı Gümrük Ticaret Bakanlığı’nca gerekli düzeltmeler yapılana kadar ertelenmiş bulunmaktadır. İlgili Bakanlıkça gerekli teknik düzeltmeler yapıldığında gerekli duyurular ilgili Bakanlık ve Başkanlığımız tarafından ayrıca yapılacaktır.
Duyurulur
KAYNAK: http://efatura.gov.tr/duyurular.html
Mükelleflerimizin Dikkatine
e-fatura FORUM sitemiz bakım nedeniyle geçici olarak kapatılmıştır. Bu süre Zarfında Elektronik Uygulamalara ilişkin sorularınız için efatura@gelirler.gov.tr, edefter@gelirler.gov.tr, earsiv@gelirler.gov.tr, ebilet@gelirler.gov.tr, ihracat.efatura@gelirler.gov.tr adreslerimizi kullanılabilirsiniz.
DUYURULUR.
02.04.2018 tarihinden itibaren e-fatura sisteminde istekler TLS 1.2 SSL standardında entegratörlere gönderilecektir. Entegratörlerin SSL isteklerini 02.04.2018 tarihine kadar TLS 1.2 standardında almaya hazır olmaları gereklidir.
Türkiye’den serbest bölgeye mal ihracı yapan e-fatura mükellefleri tarafından (alıcının e-fatura kullanıcısı olması halinde) düzenlenen ihracat e-faturalarının XML halinin de mutlaka elektronik bir kanaldan (mail vb.) alıcıya ulaştırılması gerekmektedir. Bu kurala uyulmayıp ilgili e-faturanın kağıt çıktısının alınarak gönderilmesi durumunda bu çıktı alıcı nezdinde Bakanlığımız tarafından geçerli bir belge olarak kabul edilmemektedir. DUYURULUR.