ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

GİB SSL Sertifika Değişikliği

GİB SSL Sertifika Değişikliği

 

 

 

e-Defter Gönderiminde Hata Alındığında Yapmanız Gerekenler


e-Defter dosyaları oluşturulup, imzalandıktan sonra, “Toplu GİB’e Yükleme” işlemi sırasında aşağıdaki gibi bir hata alınması durumunda yapılması gereken işlemler aşağıdaki gibidir.

İşlem sırasında hata oluştu :  sun.security.validator.ValidatorException: PKIX path building failed: sun.security.provider.certpath.SunCertPathBuilderException: unable to find valid certification path to requested target

E-Defter Hata Mesajı

  1. Orkestra e-Defter Programını Kapatınız.
  2. Masaüstünde kayıtlı olan e-defter programı simgesine sağ tıklayın ve Dosya konumunu açın.
  3. E-defter klasöründe bulunan trust.keystore dosyasının adını trust1.keystore olarak değiştirebilirsiniz.

E-Defter Hata Mesajı

E-Defter Hata Mesajı

E-Defter Beratlarında Yer Alan GİB Logosu Değişmiştir

gib logo değişikliği, Gelirler İdaresi Başkanlığı Logo Değiştirme

e-Defter görüntülerinde kullanılan Gelir İdaresi Başkanlığı logosu Bakanlığımızın adının “T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı” olarak değişmesi nedeniyle Başkanlığımızca değiştirilmiştir. Bu nedenle e-Defter Paketi güncellenmiştir.


Bu doğrultuda e-Fatura ve E-arşiv mükelleflerinin kullandıkları e-Fatura tasarımında Gelirler İdresi Başkanlığının Logosunu güncellemesi gerekmektedir. e-Fatura / e-Arşiv Fatura tasarımında Logo güncelleme işlemlerinin son kullanıcıların yapması oldukça zordur.

e-Fatura Mükellefleri bu işlem için Bilgi işlem departmanlarından yada Fatura tasarımını yaptıkdıkları firmalardan destek almalıdır.


Yada www.orkestra.com.tr adresine kayıt olarak, kendileri oldukça HIZLI ve ÜCRETSİZ bir şekilde kolayca GİB Logo değişikliğini yapabililer.

 

e-Fatura / e-Arşiv GİB logosu değişikliği için tıklayınız.

 

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru!

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru!

25/05/2018 tarihli ve VUK-107 / 2018-11 sayılı Vergi Usul Kanunu Sirküleri ile 31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 8 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatılmıştır.

 

T.C.

MALİYE BAKANLIĞI

Gelir İdaresi Başkanlığı

VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/107

 

Konusu: Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması.

 Tarihi : 25/05/2018

 Sayısı  : VUK-107 / 2018-11

1. Giriş:

Bakanlığımıza iletilen talepler doğrultusunda, 213 Vergi Usul Kanununun mükerrer 242 nci maddesindeki yetkiye dayanılarak, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması bu sirkülerin konusunu oluşturmaktadır.

2. Elektronik Defterlerin Oluşturulma ve İmzalanma Süresi ile Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Süresinin Uzatılması:

31 Mayıs 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 8 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatılmıştır.

Duyurulur.

Kaynak : http://www.gib.gov.tr/node/130324

30.04.2018 Günü Sonuna Kadar Oluşturulma Ve İmzalanması Gerken Elektronik Defterler Hakkında Bilgilendirme Duyurusu

30.04.2018 Günü Sonuna Kadar Oluşturulma Ve İmzalanması Gerken Elektronik Defterler Hakkında Bilgilendirme Duyurusu

30.04.2018 GÜNÜ SONUNA KADAR OLUŞTURULMA VE İMZALANMASI GERKEN
ELEKTRONİK DEFTERLERİN OLUŞTURULMA VE İMZALANMA SÜRESİ İLE BERAT DOSYALARININ GİB BİLGİ İŞLEM SİSTEMLERİNE YÜKLENME SÜRESİNİ
04.06.2018 GÜNÜ SONUNA KADAR UZATAN 103 SERİ NO.LU VERGİ USUL
SİRKÜLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME DUYURUSU”


Bilindiği üzere 20.04.2018 tarih ve 103 Seri No.lu Vergi Usul Kanunu Sirküleri’nin 3 üncü bölümü ile;
30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 4 Haziran 2018 günü sonuna kadar uzatıldığı duyurulmuş olup, kamuoyunda hangi aylara ait elektronik defter ve berat dosyaları için süre uzatımının olduğu hususunda yaşanan belirsizliğin giderilmesi amacıyla aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Malumları olduğu üzere; elektronik defter uygulamasına ilişkin 1 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliğinin(2 Sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliği ile değişen hali) 3.3. bölümünün (a) ve (b) bentlerinde;
elektronik defterlerin, ilgili olduğu ayı takip eden üçüncü ayın sonuna kadar (tüzel kişilere ait hesap döneminin son ayına ait elektronik defterlerin ise kurumlar vergisi beyannamesinin verildiği ayın son gününe kadar) elektronik imza veya mali mühür ile imzalanarak oluşturulması ve aynı süreler içinde elektronik defterlere ait imzalı/mühürlü Berat Dosyalarının da Elektronik Defter Uygulaması aracılığıyla Başkanlığın onayına sunulmak üzere GİB sistemlerine yüklenmesi gerektiği açıklamalarına yer verilmiştir. Mezkûr Tebliğ ve 103 Seri No.lu Vergi Usul Kanunu Sirkülerinin ilgili açıklamaları birlikte değerlendirildiğinde; 30.04.2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gerekip 04.06.2018 günü sonuna kadar süresi uzatılan elektronik defter ve berat dosyalarının ait olduğu aylar;

  1. Gerçek kişiler için; Ocak/2018
  2. Hesap döneminin son ayı Aralık/2017 olan normal hesap dönemine tabi tüzel kişiler için ; Aralık/2017 ve  Ocak/2018,
  3. Özel hesap dönemine tabi tüzel kişiler için; Ocak 2018,
    ayları olup,  elektronik defter uygulamasına dahil olan  söz konusu  mükelleflerimiz in belirtilen  aylarına ait elektronik defter dosyalarının imzalanması / onaylanması ile imzalı/onaylı berat dosyalarının GİB Bilgi Sistemlerine yüklenme süresi 04.06.2018 günü sonuna kadar uzatılmış bulunmaktadır.

    Kamuoyuna önemle duyurulur.

KAYNAK : http://www.edefter.gov.tr/duyurular.html

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru !

E-Defter Oluşturma İmzalama Ve Berat Yükleme Süresi Hakkında Önemli Duyuru !

Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin Verilme Süresi İle Elektronik Defterlerin Oluşturulma, İmzalanma Süresi ve
Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Sürelerinin Uzatılmasına İlişkin


Tarih:
20/04/2018
Sayı:
VUK-103 / 2018-7


T.C.
MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı
VERGİ USUL KANUNU SİRKÜLERİ/103


Konusu : 2017 Hesap Dönemi Kurumlar Vergisi beyannamelerinin verilme süresi, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi
Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması.


Tarihi : 20/04/2018
Sayısı : VUK-103 / 2018-7


1. Giriş:
Bakanlığımıza iletilen talepler doğrultusunda, 213 Vergi Usul Kanununun mükerrer 28 inci maddesindeki yetkiye dayanılarak; 2017 Hesap Dönemi Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin verilme sürelerinin uzatılması, mezkur Kanunun mükerrer 242 nci maddesindeki yetkiye dayanılarak, Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dâhil olanlar tarafından 30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresinin uzatılması bu sirkülerin konusunu oluşturmaktadır.


2. Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin Verilme Süresinin Uzatılması:
25 Nisan 2018 günü sonuna kadar verilmesi gereken Kurumlar Vergisi Beyannamelerinin verilme süreleri 30 Nisan 2018 Pazartesi günü sonuna kadar uzatılmıştır. Beyanname verme sürelerinin uzatılması ödeme süresini etkilemeyeceğinden, mükelleflerin beyan ettikleri vergileri kanuni süresinde (30 Nisan 2018) ödeyecekleri tabiidir.


3. Elektronik Defterlerin Oluşturulma ve İmzalanma Süresi ile Elektronik Defter Beratlarının Yüklenme Süresinin Uzatılması:

30 Nisan 2018 günü sonuna kadar oluşturulması ve imzalanması gereken e-Defterlerin oluşturulma ve imzalanma süresi ile aynı sürede Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemine yüklenmesi gereken “Elektronik Defter Beratları”nın yüklenme süresi 4 Haziran 2018 günü sonuna kadar
uzatılmıştır.

Duyurulur.

KAYNAK: http://www.edefter.gov.tr/duyurular.html

Planlı Bakım Çalışması

Planlı Bakım Çalışması

Planlı Bakım Çalışması: 11/02/2018 tarihinde saat 10:00 – 18:00 arası e-Fatura, e-Defter, e-Arşiv(e-SMM, e-MM), e-Bilet, e-İrsaliye sistemlerinde planlı bakım çalışması yapılacak olup, bu saatler arasında sistemlerimiz kapalı olacaktır. Duyurulur.

Elektronik Defter Mükelleflerinin Ve Uyumlu Yazılım Firmalarının Dikkatine !


ELEKTRONİK DEFTER MÜKELLEFLERİNİN VE UYUMLU YAZILIM
FİRMALARININ
DİKKATİNE!


Başkanlığımıza yansıyan olaylardan,

Denetim/İnceleme birimleritarafından e-Defter görüntüleyici ile görüntülenen, bazı e-Defterlerin;
"Durum Raporu"nda; GİB onaylı beratı bulunamadı, xml bulunamadı,imzası geçersiz,xml şemadan ve şematrondan geçemedi, şeklinde  hatalar alındığı anlaşılmış olup konu hakkında aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Bilindiği üzere e-Defter uygulamasında, oluşturulan e-Defterler Gelir İdaresi Başkanlığının (GİB) sistemine yüklenmemekte,söz konusu defterlerin muhafaza ve ibraz ödevi mükellef tarafından yerine getirilmektedir. Bu nedenle yukarıda belirtilen hataların alınması halinde söz konusu e-Defterin akıbetine
(Uyumlu yazılımcı veya mükellef kaynaklı hata veya müdahaleler dolayısıyla söz konusu defterin yasal olup olmadığı)ilişkin değerlendirme yapılması ihtiyacı hâsıl olmakta; bu durum işlem süreçlerinin uzamasına, mükellef nezdinde mağduriyetlere,İnceleme/Denetim safhasında ise güçlük ve aksaklıklara neden olmaktadır.


Bu itibarla, gerek mükellefler gerekse Uyumlu Yazılımcılar nezdinde mağduriyetlerin yaşanmaması adına; beratları GİB e-Defter uygulamasına yüklendikten hemen sonra ilgili e-Defterlerin, mutlaka Başkanlığımızca  yayımlanmış güncel kontrollerinden (şema, şematron, imza ve berat değeri uyumluluğu vb.) geçirilmesi;
e-Defter görüntüleyici “Durum Raporu”nda herhangi bir hata alınması halinde yasal yükleme süresi içerisinde gerekli düzeltmenin yapılması, önem arz etmektedir.

Önemle duyurulur.

 

 

KATEGORİLER

GÜNCEL KONULAR